۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۵۷

یزدانی:

60 هزار گردشگر نوروزی از بزرگترین کاروانسرای ایران در میامی دیدن کردند

60 هزار گردشگر نوروزی از بزرگترین کاروانسرای ایران در میامی دیدن کردند

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در ایام نوروز بیش از 60 هزار گردشگر از بزرگترین مجموعه کاروانسرای ایران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید یزدانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اعلام اینکه بیش از 60 هزار گردشگر از کاروانسرای میاندشت میامی در این استان دیدن کردند، افزود: بازدید گردشگران از کاروانسرای میاندشت میامی در مقایسه بامدت مشابه سال گشذته، 100 درصد افزایش داشته است.

وی مهمترین دلیل بازدید گردشگران از این مجموعه تاریخی را قرار گرفتن آن در مسیر تهران به بارگاه مطهر امام رضا (ع) عنوان کرد.

یزدانی با بیان اینکه مجموعه تاریخی کاروانسرای میاندشت در حال مرمت اساسی است، افزود: این مجموعه برای ایجاد فضای اقامتی، پذیرایی و خدماتی آماده واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی است.

وی افزود: مجموعه کاروانسراهای شاه عباسی میاندشت مشتمل بر سه کاروانسرای متصل به یکدیگر است که دو کاروانسرای آن مربوط به دوره قاجاریه و یک کاروانسرا مربوط به عهد شاه عباس اول است.

 مجموعه تاریخی کاروانسرای میاندشت شهرستان میامی با حدود 25 هزار مترمربع عرصه و 17 هزار متر مربع زیربنا بزرگترین مجموعه کاروانسرای ایران به شمار می رود که آب انبار، حمام، چاپارخانه و تلگراف خانه نیز دارد. 

کد خبر 1573501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha